Køberrådgivning - ejer og andelsbolig

Se også vores særlige BOLIGadvokat-hjemmeside her

Se vores prisliste her

Firmaet yder køberrådgivning jf. Danske BOLIGadvokaters koncepter for køberrådgivning.

Indledningsvist tilbyder vi et gratis formøde, telefonisk eller personligt. Dette møde afholder vi meget gerne, hvis muligt, allerede når du begynder at overveje at købe ny bolig. Det giver nemlig lidt ekstra tid at løbe på, når drømmeboligen en dag pludselig dukker op, og hvor det hele som oftest skal gå meget hurtigt.

I forbindelse med det gratis formøde gennemgår vi nedenstående tjekliste og finder sammen ud af, hvad dit rådgivningsbehov er.

• Din privatøkonomi.
  • Boligens pris.
  • Boligens anvendelighed.
  • Fortrydelsesret og advokatforbehold  .
  • Tilstandsrapport.
  • Forsikringsforhold.
  • Energiforhold.
  • Miljøforhold.
  • Finansiering.
  • Kurssikring.
  • Servitutter, byrder, hæftelser.
  • Købsaftalens indgåelse.
  • Skøde og økonomiske opgørelse.
  • Anden rådgivning (testamente, samejeoverenskomst o.l.).

Husk advokatforbehold!
Føler du dig presset til at skrive under på en købsaftale, før du har gennemgået sagen med os, så sørg for at få ejendomsmægleren til at indføje følgende sætning i købsaftalen:

Købers underskrift på nærværende købsaftale er betinget af, at købers advokat Hans K. Kristiansen kan godkende aftalen i sin helhed. Eventuelle indsigelser skal være meddelt sælgers ejendomsmægler senest den X/X kl. 12.00. I modsat fald anses handlen for bindende.

Fristen bør være på mindst 3 hverdage, således at vi har rimelig tid til at gennemgå materialet og tjekke de forhold som ikke er belyst godt nok. Advokatforbeholdet betyder, at handlen frit kan ophæves inden for fristen. I modsat fald skal man benytte sig af fortrydelsesretten, hvilket koster 1 % af købesummen !

Download gratis tjekliste her: